Festival Več znanja za več turizma, ki ga TZS pripravlja skupaj z Zavodom RS za šolstvo in Centrom RS za poklicno izobraževanje, je tudi letos konec januarja navdušil z barvito turistično tržnico dijakov slovenskih in tujih šol na Gospodarskem razstavišču v sklopu mednarodnega turističnega sejma Alpe–Adria.
Dijaki so se predstavili kot pravi profesionalci, a njihovi nastopi so bili zaradi mladostne iskrivosti še toliko zanimivejši. Obiskovalcem so predstavljali turistične spominke, s katerimi želijo obogatiti spominkarsko ponudbo svojega kraja. Živobarvne stojnice, ustvarjalne delavnice, nagradne igre, gledališke uprizoritve, pokušnje jedi in neskončna ustvarjalnost mladih so navdušili številne obiskovalce, ki so se pomudili pri njih.
V dvorani Povodni mož se je ves dan predstavljalo približno 350 dijakov s štiridesetih srednjih šol iz Slovenije, Hrvaške, Srbije, Bosne in Hercegovine, Italije in Portugalske. Tržnica je bila tudi tekmovalne narave, saj je dijake pri njihovem delu opazovala ocenjevalna komisija, ki so jo sestavljali prostovoljci TZS. Komisija je že pred tem ocenila tudi njihove turistične naloge in promocijske spote.
TZS je na festivalu podelila deset zlatih, 21 srebrnih in devet bronastih priznanj ter posebna priznanja za najboljše v skupnem seštevku (naloga, spot in predstavitev na tržnici). Prvo mesto je osvojila Srednja šola za gostinstvo in turizem Ljubljana z nalogo »Ljubljanski kruhek goljufiv'ga peka«, drugo mesto je pripadlo Srednji šoli Izola z nalogo »Casanova Isolana«, tretje mesto pa Ekonomski šoli Murska Sobota z nalogo »Dogodivščine male Tikvice«. Dijaki Srednje šole za gostinstvo in turizem Ljubljana so prejeli še posebno zlato priznanje za najboljši promocijski spot, dijaki Izole pa posebno zlato priznanje za svojo nalogo, dijaki Srednje šole za gostinstvo in turizem Novo mesto pa posebno zlato priznanje za najboljšo predstavitev na stojnici za nalogo »Z Jurijem po Belokranjsko krepčilo«. Srednja šola za gostinstvo in turizem Maribor je prejela posebno zlato priznanje po izboru mladinske komisije za nalogo »Iz vinograda v steklenico, steklenica v pečico« in njeno predstavitev.
V tednu pred turistično tržnico je potekalo spletno glasovanje za naj promocijski spot. Največ glasov je v zadnjih minutah glasovanja zbrala Ugostiteljsko-turistička škola sa domom učenika Vrnjačka Banja iz Srbije za spot »Nezaboravan trag Vrnjačkih parkova« (Nepozabna sled Vrnjačkih parkov). Prejela je 4294 glasov, kar je petnajst glasov več, kot jih je prejela drugouvrščena Srednja stručna škola dr. Radivoj Uvalić iz Bačke Palanke v Srbiji.
Turistični spominki, ki so jih pripravili mladi pod okriljem festivala Več znanja za več turizma, bi lahko bili takojšnja uspešnica, če bi jih ponudili na trgu. Upamo, da bodo društva, zavodi za turizem ali podjetja prepoznali njihov potencial in da bodo nekateri spominki vtkani v lokalno turistično ponudbo.