Turistična zveza Slovenije in Zavod RS za šolstvo v sodelovanju z regijskimi turističnimi zvezami razpisujeta 38. državni festival Turizmu pomaga lastna glava na temo OKUSNI ZAKLADI: Lokalni kulinarični spominki s trajnostnim pridihom.
Turistična zveza Slovenije in Zavod RS za šolstvo v sodelovanju z regijskimi turističnimi zvezami razpisujeta 38. državni festival Turizmu pomaga lastna glava na temo OKUSNI ZAKLADI: Lokalni kulinarični spominki s trajnostnim pridihom.
Kulinarični oziroma gastronomski turizem je ena od sodobnih oblik turizma. Ne glede na njegovo »mladost« je leta 2019 oziroma zadnje leto pred epidemijo kovida, predstavljal tretjo najbolj priljubljeno obliko turizma, ki je v svetovne blagajne prinesla kar 43 milijard evrov. Kulinaričnemu oziroma gastronomskemu turizmu se tudi v skladu s pokovidnimi turističnimi napovedmi obeta razcvet, saj naj bi do leta 2032 doživel kar 16,6 odstotno rast in bo vreden več kot 122 milijard evrov.
Povedano po domače je kulinarični turizem odkrivanje kulture določene dežele ali destinacije preko lokalne hrane in pijače oziroma kuharskih tradicij. »Gre za kakršnokoli turistično izkušnjo, pri kateri oseba spoznava, ceni, zaužije ali si privošči hrano in pijačo, ki odraža lokalno kuhinjo, dediščino ali kulturo kraja,« so za uradno definicijo poskrbeli pri Zvezi za gastronomski turizem v Ontariu (OCTA).
Ne gre samo za hrano, ki jo jeste, pač pa tudi za doživetje oziroma pristno izkušnjo. Poleg tega pri kulinaričnem turizmu ne gre nujno za razkošno obedovanje, ampak bolj za pustolovsko prehranjevanje oziroma iskanje novih kulinaričnih dogodivščin. Z letošnjo temo želimo udeležence festivala spodbuditi, da z oblikovanjem slastnega spominka pripomorejo k večji prepoznavnosti določene destinacije.
Letos uvajamo spremembo festivala. Turistični produkt, ki ga boste predstavljali se sestoji iz:
Rok za oddajo prijavnic je 6. oktober 2023.
Rok za oddajo pisne predstavitve turističnega produkta – naloge in promocijskega spota je 4. marec 2024.