"Kraška gmajna v Šalci" in izdelki iz kamna in lesa blagovne znamke WOODLOVESTONE med najboljšimi evropskimi spominki.
Z namenom podpore in mednarodne prepoznavnosti lokalnim proizvajalcem, ki izdelujejo unikatne kulinarične izdelke, povezane s kulinarično tradicijo regij, je mednarodna komisija med 25 izdelki iz vse Evrope nagradila tudi dva slovenska izdelka:
»Kraška gmajna v šalci«, sestavljen izdelek, ki ga je izdelalo Društvo za razvoj kmetijstva in turizma Planta. Jedro spominka je zeliščni čaj, ki ga pripravljajo na Kraški kmetiji Buntovi v Škrbini, kraški med z zaščiteno označbo porekla – okus akacija, kraškega čebelarja Ivana Atelška iz Povirja, skodelica – šalčka, ki je unikatno delo keramičarke Katje Prunk iz ateljeja Katarina Barbara iz Tomaja, culica, ki je sešita iz naravnega blaga in so jo nekoč uporabljali tako otroci, ki so si na pašo nesli kos kruha kot kosci za prenos popoldanske malice ter čajno sitce.
Prejeli so nagrado za najbolj kreativno blagovno znamko (Most Creative Branding)
Nagrado za najboljšo inovacijo na področju tradicionalnega oblikovanja(Best Innovation on Traditional Design) je prejel Luka Boltar in njegova blagovna znamka WOODLOVESTONE za štiri sodobno oblikovane in odlično opremljene izdelke iz kamna in lesa: solnica iz kraškega kamna in pokrovčkom iz orehovega lesa, solnica iz soškega prodnika ter pokrovčkom in žličko iz orehovega lesa, terilnik iz soškega prodnika z lesenim batom iz lesa akacije (robinje) ter krožniček iz kraškega kamna in orehovega lesa.
»Zgodba in unikatnost vsakega izdelka izhaja iz zgodovinskega pomena vsake posamezne regije, zato so zmagovalci sami po sebi prav vsi predstavljeni izdelki. Prihodnje generacije navdihujejo k ohranjanju kulinaričnih tradicij,« je poudarila dr. Diane Dodd, prredsednica Mednarodnega inštituta za gastronomijo, kulturo, umetnosti in turizem (IGCAT), ki je organiziralo že drugo evropsko tekmovanje v gastronomskih in kulinaričnih spominkih (2nd European Food Gift Challenge). Potekalo je v Coimbri na Portugalskem, ki je nosilka naziva Evropska gastronomska regija 2021 -2022.Prvo mesto je prejel sestavljen izdelek iz Menorce pod imenom Gremo na prigrizek (Have a tec), ki vsebuje pivo, sir in med, drugo mesto je prejel puding Clarissas iz Coimbe (Clarissas Pudding), tretje pa set za peko kruha iz ovsene kaše (Kauraparta bread flour mix set) iz finske regije Kuopio.
Turistična zveza Slovenije, ki je partnerica projekta Evropska regija gastronomije 2021, je na tekmovanje poslala najboljše izdelke iz tretjega natečaja za izbiro kulinaričnih spominkov in kuhinjskih pripomočkov, ki so ga lani organizirali za Mediteransko kraško makro regijo. Naslednje leto bo na evropski natečaj poslala najboljše izdelke iz letošnjega natečaja, ko so najboljše kulinarične in gastronomske spominke izbirali na območju Osrednje Slovenije in Ljubljane.
V leto 2020 so se na mednarodnem tekmovanju v Kuopiu na Finskem med najboljših 10 spominkov uvrstili kar trije slovenski izdelki: Kremni med z grozdjem (Nika Poslek s.p.), Vegansko lešnikovo maslo (Kmetija Košec), in Podboški cegu (Ivanka Černelič in Turistični podmladek OŠ Podbočje).