Nagovor predsednika Turistične zveze Slovenije Pavleta Hevke na Dnevih slovenskega turizma 2021
Na današnjem osrednjem dogodku promoviranja našega turizma, torej na že enajstih Dnevih slovenskega turizma, vsi sodelujemo na način, ki nam ga dopušča že kar malce nadležna epidemija. Vsi tisti, ki smo se lahko zbrali tu - v Parku Postojnska jama - smo skorajda izbranci, ki lahko dogodku prisostvujemo v živo, zato vas na tak način – v živo – tudi pozdravljam. Prav poseben pozdrav pa namenjam vsem tistim, ki nas spremljate prek svetovnega spleta, ki nam in vam omogoča, da smo za nekaj prijetnih uric skupaj – povezani s plemenitim namenom in neomajno voljo, da z združenimi močni iščemo in najdemo nove, še neuhojene poti, na katere bomo usmerili slovenski turizem v teh turbulentnih časih.
Tudi letošnji Dnevi slovenskega turizma so privabili smetano turističnih ponudnikov, organizatorjev in drugih dejavnikov, ki se vsak na svoj način v danih pogojih trudite osmisliti turistično ponudbo naše dežele – lepe in gostoljubne – in jo ponuditi domačim in tujim turistom v času, ki turizmu ni tako zelo naklonjen, kot bi si želeli. Razmere, v katerih se je znašel ves svetovni turizem, še posebej pa tako butični turizem, kot ga razvijamo in ponujamo v Sloveniji, so kot nalašč za transformacijo, za prevetritev vseh elementov turistične ponudbe, za posodobitev in nenazadnje za priključitev na turistični virtualni »oblak«, ter za razkošno popestritev turistične ponudbe v živo za vse, ki s svojim pogumom kažejo, da sta jim oddih in počitek nekje stran od doma nenadomestljiv vir energije in radosti, ki jih poganjata skozi življenje.
Fotografija: Nino Verdnik, arhiv STO
Nabor vprašanj, ki smo si jih dolžni zastaviti na letošnjih Dnevih slovenskega turizma, je raznolik, kot že dolgo ne, saj zajema vse od pridobivanja svežega kapitala, do iskanja in privabljanja skupin turistov, ki Slovenije še niso odkrili, pa vse do visoko usposobljenih in prijaznih turističnih delavcev, ki so zlata vredni. Seveda je zelo pomemben del nadgradnje turistične ponudbe tudi dobro izvedena in usmerjena spletna promocija, ki postaja vse bolj prirejena za mlajše generacije, ki malodane že živijo na spletu, starejšim generacijam pa omogoča hitrejše pridobivanje informacij in lažje odločanje o turistični destinaciji, ki jo želijo obiskati. Vsi tisti vmes pa smo veseli, da se lahko tudi prek svetovnega spleta naplete veliko dobrih zgodb o uspehih našega turizma, ki jih iz dneva v dan ustvarjate večni turistični zanesenjaki na vseh koncih Slovenije.
Slovenija pri večini turistov in popotnikov nekako velja le za tranzitno deželo, ki se ji »splača« posvetiti 2 do 3 dni, nato pa oditi naprej, proti južnim deželam. V zadnjem obdobju pa se vendarle oblikuje vse bolj prepoznavna turistična ponudba, ki je vse bolj pestra, inovativna, vpeta hkrati v obstoječe zgodbe našega prostora in našega časa, ter povezana z nitkami zgodovine, ki zdajšnjemu prostoru in času dajejo neizbrisen pečat nečesa, kar je samo naše, in nečesa, kar nas definira kot deželo, ki ima mnogotere danosti in bogastva, vredne daljšega bivanja v naši deželi. Predvsem pa definira vse nas v vse večjem prepričanju in zavedanju, da je lahko turizem ena od paradnih dejavnosti zdravega razvoja in ravno pravšnje rasti naše države v bogato in napredno družbo.
Fotografija: Nino Verdnik, arhiv STO
Naj ob koncu zaželim prav vsem, ki na kakršen koli način delujete v turistični ponudbi Slovenije, kar največji uspeh pri vašem predanem in vztrajnem delu ter poslanstvu, ki ga tako nesebično in vztrajno širite po naši deželi, ter v njej ustvarjate pogoje za dostojno, bogato in svobodno življenje v njej vsem nam.
Pavle Hevka, Predsednik Turistične zveze Slovenije