Pomlad je čas novih začetkov, zato smo se tudi v Jamarskem društvu Sežana odločili za osvežitev spletne strani vilenica.com
Obiskovanje jame Vilenica sega vsaj v mlajšo prazgodovino, kar potrjujejo bakreno dobne keramike najdene v vhodnem delu jame. O prvem zabeleženem turizmu, pa lahko govorimo od leta 1633, ko je grof Petač (Benvenuto Petazzi) dal jamo v upravljanje lokavski župniji. S tem je jama Vilenica zabeleženo prva turistična jama na svetu. Da je bila Vilenica turistični magnet že pred skoraj 400 leti in da je svoj status obdržala tudi v prihodnih stoletjih pričajo tudi zabeleženi eminentni obiski grofov, kraljev, pesnikov, raziskovalcev. Naj omenimo, da je bil prvi častitljiv obiskovalec leta 1660 avstrijski cesar Leopold I. Sledilo je še nekaj obiskov kronanih glav: Ferdinand I., kralj Neaplja in Sicilije (1790), cesar Leopold II. Habsburško-Lotarinški (1790 in 1791), cesar Franc I. Habsburško-Lotarinški (1816 in 1818) ter kralj Friderik Avgust I. Saški (1836). Od leta 1821, ko so v Vilenici uvedli vpisno knjigo je bilo vanjo je bilo do leta 1889 vpisanih več kot 2000 tujih in domačih obiskovalcev z zapisi v številnih jezikih.
V sodobnem času odkar z jamo Vilenica upravlja Jamarsko društvo Sežana, se je leta 1963 jama ponovno odprla za obiskovalce, posodobila se je infrastruktura, s tem pa se je zopet povečalo število obiskovalcev.
V želji, da nadaljuje s poslanstvom večanja zavedanja o naravni dediščini, bil v zadnjih letih sestavljen odbor za promocijo, ki se je zavezal k temu, da jamo tudi vizualno približa širši javnosti. Nastala je celostna grafična podoba, z logotipom in sloganom. Slednja se je implementirala na družbena omrežja ter na tiskane medije ter s tem pripomogla k večji prepoznavnosti. Na spletni strani www.vilenica.com se je uvedla možnost nakupa vstopnic preko spletne digitalne platforme Mojekarte.si, čemur je sledilo sprejetje odločitve o posodobitvi spletne strani, pri čemer smo se držali načela oblikovanja uporabniku prijazne strani ter s tem omogočili boljšo uporabniško izkušnjo. Za pomoč, smo se obrnili na agencijo Forward, ki s specializiranimi storitvami in inovativnimi digitalnimi rešitvami pomaga doseči morebitne goste na vseh korakih poti do obiska, rezervacije ali nakupa z globokim razumevanjem turističnega sektorja in vseh specifik, ki jih ta prinaša.
In tako smo s prenovljeno spletno stranjo www.vilenica.com že zakorakali v novo turistično sezono, ter snujemo nove dogodke in veselimo obiskovalcev iz celega sveta, tudi v mesecu avgustu ko bodo vrata Vilenice odprta dvakrat na dan in to ob 11.00 in ob 15.00 uri.
Besedilo: Meta Bajc
Fotografije: Jamarsko društvo Sežana